Ut og fanger været

Da uværet Éowyn ble annonsert som bombesyklon, og først trodde jeg det var media som tok farevarslene til nye høyder. Noe må de jo kalle det, når vanlig ordinært vintervær blir omtalt som rødt farevarsel og de bruker krigstyper. Jeg kunne ikke tatt mer feil; bombesyklon er faktisk et lavtrykk som forsterker seg veldig raskt … Mer Ut og fanger været

Hva gjør du når du møter en moskus som ikke vil ha deg der?

Jo, da lar du den være. Det er lett å se om de aksepterer besøkt. Og da tenker jeg ikke på signaler som kan tolkes som at den føler seg truet, og kan angripe. Nei, da tenker jeg på at den ser på oss, snur seg vekk, og trekker seg unna. Alt dette mens den … Mer Hva gjør du når du møter en moskus som ikke vil ha deg der?