«Skal du være ute ei natt, er det i natt»

Dette var det klare rådet vi fikk den andre dagen i Vesterålen. Og det skulle vise seg å være et godt råd. Etter å ha saumfart området på returen fra Nykvåg og Hovden til Fjordcamp, var vi klare for offisiell åpning av landstreffet fredag kveld. Først ute var BioFotos leder Heidi Mellingen, som ble etterfulgt … Mer «Skal du være ute ei natt, er det i natt»

På vei til ville, vakre Vesterålen

BioFoto inviterer medlemmene til landstreff, og arrangementet går på rundgang mellom lokallagene. I 2025 var landstreffet lagt til Vesterålen: https://biofoto.no/category/landstreffet/landstreffet-2025/ Min bedre halvdel dro i forveien med campingvogn og bil, mens jeg skulle komme etter med buss, tog, buss og til sist bil. En samlet reise på 16 timer. Hva jeg tenkte på da jeg … Mer På vei til ville, vakre Vesterålen

Ut og fanger været

Da uværet Éowyn ble annonsert som bombesyklon, og først trodde jeg det var media som tok farevarslene til nye høyder. Noe må de jo kalle det, når vanlig ordinært vintervær blir omtalt som rødt farevarsel og de bruker krigstyper. Jeg kunne ikke tatt mer feil; bombesyklon er faktisk et lavtrykk som forsterker seg veldig raskt … Mer Ut og fanger været