Ut og fanger været

Da uværet Éowyn ble annonsert som bombesyklon, og først trodde jeg det var media som tok farevarslene til nye høyder. Noe må de jo kalle det, når vanlig ordinært vintervær blir omtalt som rødt farevarsel og de bruker krigstyper. Jeg kunne ikke tatt mer feil; bombesyklon er faktisk et lavtrykk som forsterker seg veldig raskt og som ofte forbindes med økt nedbør og ekstreme vindstyrker og vindkast.

Vi fikk kjenne på været på Dovrefjell, men om det var så mye mer enn tidligere uvær – tja si det. Det er mye vær her oppe, og det er ikke første gang det er rusker og river i omgivelsene.

Uansett måtte jeg ut en tur og selv om området ikke er så stort gikk tiden fort. Da jeg kom inn etter første runde, tok jeg en ny tur like etter for da lyste sola opp skyene, og lyset ble så mykt.

Målet var å fange snøkavet rundt meg. Det var ikke så lett, for det ble fort utvisket og bare hvitt. Etter litt prøving og feiling, fant jeg ut at jeg måtte ha kort lukkertid for å «fryse» snøfillene. Sånn ble det:


Legg igjen en kommentar