Sopptur med kamera

Det er mange måter å plukke sopp på, selv fortrekker jeg min som er å «plukke med kamera». Slike turer har en tendens til å vare lenge, men samtidig være korte i lengde. Kveldens tur var på i underkant av en kilometer i lengde, men i tid tok den drøye to timer. Underveis var det … Mer Sopptur med kamera

Åpen hage del II

I siste innlegg delte jeg bilder fra besøk i hagen til Liv og Einar Hugnes på Skatval. Jeg har vært der to ganger nå på sensommeren, og her er flere bilder. Jeg brukte da 100mm macroobjektiv som er suverent når du vil gjengi noe i 1:1 størrelse, og når du vil komme helt innpå motivet. … Mer Åpen hage del II

Monokrom vs farger

For noen dager siden ble jeg utfordret på Facebook til å legge ut et monokromt bilde hver dag i sju dager. Ingen forklaring eller tekst, kun bilde, og så skulle jeg utfordre en ny hver dag. I de samme dagene, hadde jeg fordypet meg veldig i mosen og lyngen utenfor huset. Der stod de siste … Mer Monokrom vs farger

Med hue under armen, og armen i bind, vender jeg livet det annet kind.

Overskriften er hentet fra Lillbjørn Nilsens sang Se alltid lyst på livet, som gikk som en farsott for noen år siden. Strofen har surret i hodet mitt i hele dag, selv om det ikke er helt så ille for min del. Men med den ene armen i fatle og den andre med et godt grep … Mer Med hue under armen, og armen i bind, vender jeg livet det annet kind.

Påsken 2018

I år var vi på påskeferie for første gang. Joda, vi har vært borte før også, men ikke så lenge som i år, og ikke i helligdagene. Dagene ble tilbragt på Frosta, og jeg hadde en klar plan for hvordan dagene skulle brukes. Jeg visste av noen tuer med blåveis, som om de ikke var … Mer Påsken 2018