Ut og fanger været

Da uværet Éowyn ble annonsert som bombesyklon, og først trodde jeg det var media som tok farevarslene til nye høyder. Noe må de jo kalle det, når vanlig ordinært vintervær blir omtalt som rødt farevarsel og de bruker krigstyper. Jeg kunne ikke tatt mer feil; bombesyklon er faktisk et lavtrykk som forsterker seg veldig raskt … Mer Ut og fanger været

Lofoten i storm

Har du lest de forrige innleggene om turen til Lofoten, kan du kanskje tro at det var to sutrete kvinnfolk som var på tur. Det var det ikke. Rett nok hadde vi drømt om klarvær og nordlys natt etter natt, hvor vi campet på ulike strender og fanget det magiske lyset. Sånn ble det jo … Mer Lofoten i storm

Stormen Cora

Årets første vinterstorm med litt tøff vind var meldt, og jeg gledet meg til å dra ut med kamera. Da stormen Ole herjet i februar 2015 var jeg også ute, og fikk noen blinkskudd. Cora var ikke like hissig som Ole, så det ble en annen type bilder enn sist. Turen startet tidlig i dag … Mer Stormen Cora