Lørdagsfoto på Hell

Stjørdal fotoklubb møttes for litt lørdagsfotografering, fotoprat og en påfølgende kopp med kaffe/te. Målet i dag var området ved Hellsenteret, som i følge invitasjonen kan by på ubehandlet betong (brutalisme), småstygg arkitektur, bruhistorie og bakevjer.  Med det som mål pakket jeg en 24-105mm f/4 i sekken, og møtte opp. Veldig trivelig at et helt nytt medlem også kom 🙂

Vi gikk først ned under Hell brua, hvor det var en del fugleliv. Her traff vi et par fra Møre som var i området for å se etter fugl, og de kunne fortelle oss hva de hadde sett. Artig var det også at vi hadde felles kjente på hjemstedet deres, og en melding til vedkommende ble prompte sendt.

Deretter gikk vi i fotofart mot Hellsenteret, med en innlagt avstikker under den nye E6-brua, før vi beveget oss i området bak Hellsenteret. Her er det mye småsnask for en slik liker rot, linjer, betong mv.

Under brua hadde noen «pyntet» – men jeg er usikker på om jeg liker det.

Biltrafikken gikk jevnt på brua

Litt overlessa kanskje?

Ok – så kan vi ikke gå her fordi vi ikke har verneutstyr. For uvedkommende er vi ikke

Litt usikker på om retningen stemmer på bildet under her…

Fint med en restaurant som heter noe annet Napoli, Milano og sånt. Men det ble stilt spørsmål ved om de serverer bare vegansk mat.

Siden industri og og den slags også gjør seg veldig godt i svart hvitt, er resten av bildene i nettopp det.

Først bak Hellsenteret.

Deretter opp ei trapp og inn ei dør?

Utrolig fin struktur i denne veggen under

Litt mer betong og stæasj.

Scandichotellet fikk også være med på et bilde for seg selv. For du så at hotellet var med på et bilde lenger oppe?

Jeg må ikke glemme de gamle brukarene over elva

Under hele turen ble det diskutert og utvekslet erfaringer, både om fotoutstyr, innstillinger og ikke minst hjelpemidler. Den diskusjonen fortsatte under en kopp kaffe/te etterpå.

Takk for turen!


Legg igjen en kommentar