Søndagstur

Kalenderen viser 12.november 2017, og det er surt og kaldt ute. Vinden rusker i husveggene, regnskurene står i kø – og byttes ut med sluddbyger innimellom. Likevel er det flotte farger; plena på golfbanen i nærområdet er grønn. Bladene på trærne er gule – og de som har falt ned er røde, gule, oransje og … Mer Søndagstur

Nævra

En av de siste søndagene i oktober kjørte vi tur til Nævra, statsallmenningen på Lånkesia som vi sier her. Jeg lette etter en bekk jeg hadde sett noen år tidligere. Spørsmålet var om den var stor nok og rant ned slik at den kan brukes i forbindelse med nordlysfotografering. Da jeg endelig fant den, viste … Mer Nævra

Brattbekktjønna

Jeg har hørt om Brattbekktjønna, og at det skulle være veldig fint tilrettelagt for tur rundt vannet. Vi tok turen opp en dag, og det var skikkelig fint. Det var også fint for nordlysfoto, så kanskje blir det tur dit en mørk kveld også? Turen rundt vannet er gruslagt, og ypperlig også for rullestolbrukere og … Mer Brattbekktjønna

Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre