Betatt av Svalbard – og nå var vi på vei dit igjen

Svalbard 11.august 2022 Jeg har vært der igjen, på Svalbard. Et øyrike jeg var så heldig å besøke i 2019. Den gang trodde jeg det var første og siste gang, men nå har jeg vært der igjen. Denne gangen i nesten 2 uker, hvorav 11 dager på båt. Vi bestilte turen så tidlig som februar … Mer Betatt av Svalbard – og nå var vi på vei dit igjen

Orkelsjøen – et eldorado for den som liker fugl

Orkelsjøen ligger i Oppdal kommune, og er «et must» å besøke for folk som er interessert i fugler. Eller føggl som jeg gjerne sier… Ved Orkelsjøen finnes de typiske fjellartene som hører til landsdelen, og det kun et par timers kjøring fra Trondheim. Litt mer fra Stjørdal hvor jeg bor…. Men Orkelsjøen sies å være … Mer Orkelsjøen – et eldorado for den som liker fugl

Stille etter stormen

Dagen etter stormen, var målet å kjøre ut til Uttakleiv. Målet med ei natt på Uttakleiv var å få oppleve nordlyset, som jo var formålet med turen. Været ble etter hvert upåklagelig, med oppholds, lettere skydekke og innimellom også solgløtt. I bilen var vi kommet i gode rutiner, med sprit, kaffe/te og kamera klare. Nå … Mer Stille etter stormen

Lofoten i storm

Har du lest de forrige innleggene om turen til Lofoten, kan du kanskje tro at det var to sutrete kvinnfolk som var på tur. Det var det ikke. Rett nok hadde vi drømt om klarvær og nordlys natt etter natt, hvor vi campet på ulike strender og fanget det magiske lyset. Sånn ble det jo … Mer Lofoten i storm

Dag 3 i Lofoten – vi ble likegodt værende på Bleik

Kvelden før skyet det til, og det kom også noen regndråper. Vi hadde likevel trua da vi våknet neste dag til litt lettskyet himmel. Det var meldt helt klart vær til kvelden, noe som lovte godt for nattlige opplevelser. Det var jo det vi var her for – nattlige opplevelser. Så vi tok likegodt ei … Mer Dag 3 i Lofoten – vi ble likegodt værende på Bleik