Etter det polare lavtrykket

Godt nytt år!

Natta har vært preget av et polar lavtrykk som sørget på et solid påfyll av snø. I dag skinte sola, og det var 10 kuldegrader. Jeg tok derfor kamera med på tur, for å se om jeg kunne finne et fint lys, noen skygger eller mønstre som var verdt å se nærmere på.

Å gå en tur med kamera, gjør at jeg ser mer, jeg sanser mer og får med det en sterkere opplevelse av turen. Å se gjennom bildene i ettertid, gir meg samme opplevelse enda en gang. Dobbel uttelling der altså. Samtidig får får jeg gjerne flira litt, for hva tenkte jeg på da jeg tok akkurat det bildet liksom 🙂 For underveis bruker jeg fantasien, og lager meg små historier om det jeg ser underveis.

Her er litt av det blikket mitt falt på i dag – fra start til slutt.

Turen var ikke spesielt lang, men varte lengre. Kanskje er ikke bildene noe særlig, men turen og bildene ga meg en verdifull påminnelse om hva jeg setter pris på med denne hobbyen: å kunne kombinere det å være ute og trene evnen til å se.

Takk for turen.


Legg igjen en kommentar