Nordlyskveld på travbanen

Rundt høst- og vårjevndøgn kan vi godt se mer nordlys enn hva varslene tilsier. Onsdag 27.september var det meldt en del nordlys, og pakket sekken i god tid.  Jeg var på vei hjem i ca 21 tiden da jeg oppdaget at grønne buer beveget seg over himmelen. Ettersom vi ikke vet hvor lenge nordlyset vil vise seg, dro jeg til nærmeste mørke plass, som denne gangen var travbanen i Resve. Da jeg kom fram slynget buen seg fra vest mot øst, og jeg visste ikke hvilken retning jeg skulle rette kamera. Jeg startet med noen bilder mot vest.

20170927-_MG_233320170927-_MG_2315

 

Deretter snudde jeg meg og tok noen mot øst, for jeg prøvde meg på panoramabilde av nordlyset over åskammen. Det skal jeg definitivt prøve flere ganger!

 

20170927-_MG_2344-Pano

Til slutt ble det noen bilder oppe på ei myr et stykke innom travbanen. Da hadde det sterkeste lyset gitt seg, men det ble god stemning med trærne i siluett mot den grønne himmelen

20170927-_MG_2374

 

 

 


2 kommentarer om “Nordlyskveld på travbanen

Legg igjen en kommentar