Dag 3 i Lofoten – vi ble likegodt værende på Bleik

Kvelden før skyet det til, og det kom også noen regndråper. Vi hadde likevel trua da vi våknet neste dag til litt lettskyet himmel. Det var meldt helt klart vær til kvelden, noe som lovte godt for nattlige opplevelser. Det var jo det vi var her for – nattlige opplevelser. Så vi tok likegodt ei … Mer Dag 3 i Lofoten – vi ble likegodt værende på Bleik

Hvordan kan vi vite om, når og hvor nordlyset kommer?

Det er gledelig at så mange følger med på nordlyset, også i Trøndelag. Selv om det vi kan fange her, sjelden kan måle seg med fjell, strender og nordlys nordafor så er nordlys nordlys. Jeg tenker sånn at det gir oss en ekstra utfordring å skape gode opplevelser og bilder av nordlyset fra Trøndelag. Selv … Mer Hvordan kan vi vite om, når og hvor nordlyset kommer?

Nordlys og lysforurensing over Frosta – en dårlig kombinasjon

Endelig ble det klarvær OG nordlys. Vi har hatt mye av begge deler hver for seg – men nå var det endelig samtidig. Torsdag 24.oktober var det mye nordlys, og mye skyer – til og med regn over Stjørdal. Fredag var det også regn, men det var meldt lettere vær på kvelden, og sannelig slo … Mer Nordlys og lysforurensing over Frosta – en dårlig kombinasjon

Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Nordlysshow

Nordlyset fasinerer meg – og det utfordrer meg. Fasinerer meg fordi jeg ikke var klar over at det var så mye nordlys over Trøndelag, og fordi det er så uendelig vakkert der det bølger seg fram over himmelen. Fordi det er et fenomen som har vært der i uendelige tider. Det utfordrer meg fordi jeg … Mer Nordlysshow