«Utelivet» mitt

Du finner meg ikke ute på byen, med smalt skjørt og høye hæler. Nei, er det mørkt og klarvær finner du meg gjerne ute. Ikledd ull fra innerst til ytterst, med kjeledress, tykk lue, varmesåler (litt luksus må en ha) og votter som henger i strikk – slik som ungene bruker for at de ikke … Mer «Utelivet» mitt

Søndagstur

Kalenderen viser 12.november 2017, og det er surt og kaldt ute. Vinden rusker i husveggene, regnskurene står i kø – og byttes ut med sluddbyger innimellom. Likevel er det flotte farger; plena på golfbanen i nærområdet er grønn. Bladene på trærne er gule – og de som har falt ned er røde, gule, oransje og … Mer Søndagstur

Nævra

En av de siste søndagene i oktober kjørte vi tur til Nævra, statsallmenningen på Lånkesia som vi sier her. Jeg lette etter en bekk jeg hadde sett noen år tidligere. Spørsmålet var om den var stor nok og rant ned slik at den kan brukes i forbindelse med nordlysfotografering. Da jeg endelig fant den, viste … Mer Nævra

Brattbekktjønna

Jeg har hørt om Brattbekktjønna, og at det skulle være veldig fint tilrettelagt for tur rundt vannet. Vi tok turen opp en dag, og det var skikkelig fint. Det var også fint for nordlysfoto, så kanskje blir det tur dit en mørk kveld også? Turen rundt vannet er gruslagt, og ypperlig også for rullestolbrukere og … Mer Brattbekktjønna

Bølger

Bølger kan være så mye. Noen er store, andre små. Noen viser krefter, andre lar deg tro de ikke er så sterke. Noen bølger kan du fordype deg i – andre kan bare passere forbi. Hvilke liker du? Bildene er tatt med Tamron 150-600 g2 og ved hjelp av lang lukkertid for et par uker … Mer Bølger