Bølger kan være så mye. Noen er store, andre små. Noen viser krefter, andre lar deg tro de ikke er så sterke. Noen bølger kan du fordype deg i – andre kan bare passere forbi. Hvilke liker du?
Bildene er tatt med Tamron 150-600 g2 og ved hjelp av lang lukkertid for et par uker siden. Jeg liker disse bildene godt, og kjenner roen når jeg ser dem. Med litt fantasi kan du kjenne bølgene rører på seg også
Lukkertid er et kjekt hjelpemiddel, og kan brukes til både å «sløre» og «fryse» bevegelsen i bølgene. Her er det brukt blender f/7,1 og 1/320 sekund lukkertid



Og er disse for urolige, kan disse være bedre å se på? Her var lukkertiden på 1/4 sekund og blenderåpningen var stilt på f/32


Eller disse? Her har jeg brukt f/40 og 1/8 sekund

