Stormen Cora

Årets første vinterstorm med litt tøff vind var meldt, og jeg gledet meg til å dra ut med kamera. Da stormen Ole herjet i februar 2015 var jeg også ute, og fikk noen blinkskudd. Cora var ikke like hissig som Ole, så det ble en annen type bilder enn sist. Turen startet tidlig i dag … Mer Stormen Cora

Godt nytt år!

Da er vi der igjen, hvor vi gjerne ser oss tilbake og samtidig planlegger hvordan vi skal gjøre ting bedre framover. Mange har sagt mye klokt om dette, og jeg liker spesielt ordene til Kjerstin Aune som sier at Nå er året snart det forrige, og æ veier de tankan æ har. De lette tar … Mer Godt nytt år!

«Utelivet» mitt

Du finner meg ikke ute på byen, med smalt skjørt og høye hæler. Nei, er det mørkt og klarvær finner du meg gjerne ute. Ikledd ull fra innerst til ytterst, med kjeledress, tykk lue, varmesåler (litt luksus må en ha) og votter som henger i strikk – slik som ungene bruker for at de ikke … Mer «Utelivet» mitt

Søndagstur

Kalenderen viser 12.november 2017, og det er surt og kaldt ute. Vinden rusker i husveggene, regnskurene står i kø – og byttes ut med sluddbyger innimellom. Likevel er det flotte farger; plena på golfbanen i nærområdet er grønn. Bladene på trærne er gule – og de som har falt ned er røde, gule, oransje og … Mer Søndagstur

Nævra

En av de siste søndagene i oktober kjørte vi tur til Nævra, statsallmenningen på Lånkesia som vi sier her. Jeg lette etter en bekk jeg hadde sett noen år tidligere. Spørsmålet var om den var stor nok og rant ned slik at den kan brukes i forbindelse med nordlysfotografering. Da jeg endelig fant den, viste … Mer Nævra