Makrolek…
Det er ikke alle dager det går an å ta makrobilder, og da er litt isopor og et speil «gulle godt». Og noen blomster selvfølgelig. Her er et par av gårsdagens eksperimentering med blåklokker og en avblomstret storkenebb.
Jeg kjøpte mitt første speilreflekskamera i januar 2013, og begynte for alvor å ta bilder samme høst . Jeg har ikke dedikert meg til en spesiell type motiv, og skifter fokus etter årstider og vær. Jeg anser meg som å være stadig i utvikling som hobbyfotograf, og finner hele tiden nye gleder og nye utfordringer, enten ved å se i søkeren, møte andre med samme hobby eller også bare ved å være i fotobobla. Jeg liker også å skrive, derav denne bloggen, hvor jeg kombinerer bilder og opplevelsene mine. Jeg er bosatt i Trøndelag og mye av motivene hentes i nærområdet. Bildene som legges ut er beskyttes av opphavsrett, og kan ikke brukes uten min tillatelse. Ta kontakt om du kan tenke deg et av bildene mine
Det er ikke alle dager det går an å ta makrobilder, og da er litt isopor og et speil «gulle godt». Og noen blomster selvfølgelig. Her er et par av gårsdagens eksperimentering med blåklokker og en avblomstret storkenebb.
Et besøk i blomsterhagen kan bringe fram så mye. Dette er en visnet peon, hvor jeg var ute etter noen lange stenger som stod opp fra midten av blomsten. Da jeg kom hjem fant jeg disse to artige figurene.
I dag har jeg hatt en dag med fokus på makrobilder. Kom hjem med 267 bilder, hvorav jeg sitter igjen med bare 18… Ikke alt var så bra som ønsket, så jeg har slettet med hard hånd. Dog er det noen av dem som ble veldig bra, som dette.
Det er deilig når dagene blir roligere, og en kan bruke tiden til det en vil. De siste dagene har jeg gått gjennom alle bildene mine, ryddet og slettet – og funnet mange glemte skatter. Her er en av dem
En tur i sommerskogen gjør noe med sjel og kropp. Å leke med bevegelse og lukkertid samtidig, gir fin stemning og resultat.
Velkommen til fotbloggen min. Dette er det første bildet jeg poster, og jeg tar sikte på mange flere.