Jeg har spekulert lenge på om jeg vil fortsette bloggen, hva den i så fall skal inneholde og hvorfor… Nå er jeg her for å forsøke litt til. Det er fortsatt fotografering som er i fokus, og litt om hvordan bildene ble til.
Dette bildet ble til i Forbordsgrenda på Skatval lørdag 2.april 2016. Det var meldt nordlys, men skylaget lå tungt over Stjørdal. Det ble mye «rensel» ut på verandaen for å se om det lettet, og plutselig så jeg en stjerne. Så tre, og neste gang var det en åpning i skylaget hvor det var antydning til litt grønt og lilla nordlys. Jeg er så heldig å ha venner som er like store nordlys «entusiaster», som også var klar for en natt ute. Vi dro derfor ut, og fant oss en mørk åker på Skatval hvor vi rigget oss til. Skylaget lettet mer og mer, og vi fikk se nordlyset bree seg ut over himmelen, med ulike farger og mønstre alt ettersom hvilken retning vi så. Det var bare å knipse i vei…en flott kveld 😀
