Det er vår, og jeg tilbringer mye tid ute bak kamera, noe som gjør at det blir mindre tid foran pc. I kveld har jeg «ryddet» i bilder, og dermed kommer et innlegg med del II av ørnefotografering i mars. Du finner del I her.
Vi hadde besøk av ørna to ganger, en på formiddagen og en på ettermiddagen. Når jeg ser på bildene fra ettermiddagen, ser jeg hvor mørkt det var.
Uansett her kommer et knippe bilder fra siste del av dagen.
Etterå ha spist fløy ørna til en gaidd lengre bort, hvor den renset nebbet. Et par fine positurer ved landing og takeoff.
Vi hadde besøk av lavskrika som poserte fint.
Ørneklør er heftige saker!
De siste bildene er fra ettermiddagen, da den var innom for siste gang. Det var ganske så mørkt, men artig at den kom to ganger. Sjekk øyet på bildet over her!
Det aller siste bildet, er ikke lysnet i det hele tatt. For særlig interesserte er det tatt på ISO 2000, f/6,3 og 1/500 sekund. De siste bildene over her er tatt på noe av de samme innstillingene, men lysnet i etterbehandling.












Gratulerar till otroligt mäktiga och fina örnbilder! 🙂
LikerLikt av 1 person
Tusen takk Meggie! Det er artig å høre 😀
LikerLikt av 1 person