Påsken i år er ubeskrivelig med sol, nesten vindstille og gode varmegrader! Jeg var på tur i går formiddag, og gikk nedom «froskedammen», som jeg gikk sakte rundt uten å se froskeegg eller aktivitet. Jeg mener jeg så en frosk under vannet, men er ikke sikker siden den lå helt i ro. I går kveld fikk jeg en melding – ei som hadde vært der på ettermiddagen hadde sett en klase med froskeegg!
Så i dag gikk jeg en ny tur, og jeg fant flere klaser med froskeegg og så 4-5 frosker som var i aktivitet. Det blir nye frosker i år også!
Froskene er veldig var, og det skal veldig lite til før de dukker under vannet igjen. Det er derfor om å ikke røre seg, ha kamera ferdig innstilt og klart i den retningen froskene kanskje kan dukke opp. Kommer de et annet sted, er det liten hensikt å prøve å flytte kamera – med mindre de ser i motsatt retning. Da kan du være heldig å få et bilde av et bakhode 🙂
Alle bildene er tatt med 70-200mm, på ca 200mm og beskjært kraftig i ettertid.







