Hell Cruisers arrangerte Nightcruise to Hell lørdag 8.september, og skapte en folkefest med musikk, gågate fylt av tilskuere, blankpusset biler som kjørte opp og ned gågata – og vi som husket Stjørdalsdagene for noen år tilbake mimret om at kvelden var som «før i tia». Det var den helt sikkert ikke, men artig var det lell 🙂
Samme dag som arrangementet hadde Stjørdal Fotoklubb workshop, som ble avsluttet med paraden av biler. Kamera var selvsagt med, og denne gangen hadde jeg et Sigma art 35mm, et fastobjektiv med blender f/1,4. Jeg valgte det fordi det er ganske lyssterkt og for å gi meg selv en utfordring. Ettersom det ikke er zoom på kamera, må jeg selv flytte meg for å få bildet som jeg vil.
Først er et knippe bilder tatt i starten på paraden. Klikk gjerne på hvert enkelt bilde for å se det i full størrelse.
Da det begynte å mørkne kom bilene mer til sin rett, og for den som liker krom og god lyd var det en fin kveld.

Da sola gikk ned farget den himmelen i enden på gata rød, og jeg gikk til torget for å få med mer av himmelen (jeg måtte jo være min egen zoom). Da en av bilene fra paraden svingte til venstre og samtidig ble truffet av lyset fra en bil som kom fra siden – ja da var jeg heldig 😀 Med litt «polering og pussing» i etterbehandlingen – for å få fram til punch i bildet, så ble det riktig så bra.

Jeg ble stående der en stund til, men fikk ikke samme flaksen flere ganger. Men, andre bilder ble det lell. Også dette er etterbehandlet litt ekstra, for å få det uttrykket jeg vil ha.

Det siste bildet ble tatt da jeg var på vei hjem. Sola var gått ned, det var ganske så mørkt og med det mer krevende å fotografere. Denne skjønnheten stod for seg selv i ei krå på torget og rent ut ba om å bli tatt bilde av.

Utrolig stilige og kule biler, men jammen er jeg glad jeg ikke behøver å kjøre rundt i en slik til daglig (litt lange!) Nok en gang, meget flotte bilder!
LikerLikt av 1 person
Tusen takk!
LikerLiker