Svartisen…. 

….. Er ikke svart lell. På avstand ser den hvit og grå ut, men er du helt inntil ser du de mest fantastiske farger. Vi tok båten over Holandsfjorden og syklet inn til Brestua først, og deretter inn til svabergene under isen. Herfra var det ca 1,3 km å gå opp i følge et skilt som lå på bakken der.

Ta en titt på bildene under, noen er mine mens jeg denne gangen også har fått hjelp. Du ser hvilke det er på signaturen på hvert bilde.

En liten bit Svartisen. Mon tro hvor gammel den er?


En kommentar om “Svartisen…. 

Legg igjen en kommentar