Lofoten i storm

Har du lest de forrige innleggene om turen til Lofoten, kan du kanskje tro at det var to sutrete kvinnfolk som var på tur. Det var det ikke. Rett nok hadde vi drømt om klarvær og nordlys natt etter natt, hvor vi campet på ulike strender og fanget det magiske lyset. Sånn ble det jo … Mer Lofoten i storm

Tranøy fyr 

Jeg har lenge ønsket å besøke Tranøy fyr, og endelig klaffet det. Vi var der tidligere i sommer, og var også  heldig med været. Eller heldig og heldig, å være her ute med kamera i uvær må være neste ønske.  Det var en god klestørk da vi var der, og sengeklær hang ute i vinden. … Mer Tranøy fyr 

Svartisen…. 

….. Er ikke svart lell. På avstand ser den hvit og grå ut, men er du helt inntil ser du de mest fantastiske farger. Vi tok båten over Holandsfjorden og syklet inn til Brestua først, og deretter inn til svabergene under isen. Herfra var det ca 1,3 km å gå opp i følge et skilt … Mer Svartisen….