Finn en frosk 🐸

I helga har jeg deltatt på BioFoto Midt-Norges Naturfotodager. Tre dager til ende, med knall gode foredrag, masse folk, gode samtaler og ikke minst fokus på naturfoto. I løpet av helgen snakket jeg også med en som bruker å ta bilder i en froskedam ikke så langt unna meg. Denne dammen har jeg besøkt flere … Mer Finn en frosk 🐸

Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Stålull og kjøkkenvisp – så enkelt og så artig.  Stjørdal fotoklubb inviterte til høstens stålullfotografering sist torsdag, og vi var rundt 10 som møtte opp. Å fotografere brennende stålull er enkelt; du trenger kamera med mulighet for å stille manuelle innstillinger, stativ, stålull (uten såpe), en visp, litt ståltråd, noe å tenne på med og en … Mer Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Nordlysshow

Nordlyset fasinerer meg – og det utfordrer meg. Fasinerer meg fordi jeg ikke var klar over at det var så mye nordlys over Trøndelag, og fordi det er så uendelig vakkert der det bølger seg fram over himmelen. Fordi det er et fenomen som har vært der i uendelige tider. Det utfordrer meg fordi jeg … Mer Nordlysshow