Noen ganger får jeg spørsmål om hva hobbyen min gir meg. Det er jo så mye, men noe av det viktigste er evnen til å fokusere, gå ut av hverdagens «kjas og mas», og ikke minst å bare være.
Sist søndag våknet vi til nydelig trøndersol og glitrende rim på bakken. Jeg tok på «uteklær» og tok en kortreist tur med kamera rett utenfor husveggen. Her lå – bokstavelig talt – et nydelig landskap foran føttene mine.
Bildene er tatt med et gammelt russisk objektiv, en artig liten sak som gir fine effekter. Her må det brukes manuell fokus, og på grunn av måten objektivet er (om)bygd på, må det jobbes litt mer å få fram effekten.
De tre første bildene er av røsslyng, og det neste viser landskapet som lå foran meg. De to siste viser rimet som perler på en snor.
Håper du liker bildene!





