Nightcruise to Hell

Hell Cruisers arrangerte Nightcruise to Hell lørdag 8.september, og skapte en folkefest med musikk, gågate fylt av tilskuere, blankpusset biler som kjørte opp og ned gågata – og vi som husket Stjørdalsdagene for noen år tilbake mimret om at kvelden var som «før i tia». Det var den helt sikkert ikke, men artig var det … Mer Nightcruise to Hell

Sopptur med kamera

Det er mange måter å plukke sopp på, selv fortrekker jeg min som er å «plukke med kamera». Slike turer har en tendens til å vare lenge, men samtidig være korte i lengde. Kveldens tur var på i underkant av en kilometer i lengde, men i tid tok den drøye to timer. Underveis var det … Mer Sopptur med kamera

Åpen hage del II

I siste innlegg delte jeg bilder fra besøk i hagen til Liv og Einar Hugnes på Skatval. Jeg har vært der to ganger nå på sensommeren, og her er flere bilder. Jeg brukte da 100mm macroobjektiv som er suverent når du vil gjengi noe i 1:1 størrelse, og når du vil komme helt innpå motivet. … Mer Åpen hage del II

Turist i egen by

Jeg glemmer fort at også egen by (og omegn) kan være flotte turistmål, og har gjort noe med det denne uka. Jeg har besøkt helleristningsfeltet på Lerfald på Hegra og Værnes kirke. Jeg har vært begge steder før – men denne uka på begge steder med guide. Anbefales! Det magiske berget På torsdag besøkte jeg … Mer Turist i egen by

Monokrom vs farger

For noen dager siden ble jeg utfordret på Facebook til å legge ut et monokromt bilde hver dag i sju dager. Ingen forklaring eller tekst, kun bilde, og så skulle jeg utfordre en ny hver dag. I de samme dagene, hadde jeg fordypet meg veldig i mosen og lyngen utenfor huset. Der stod de siste … Mer Monokrom vs farger