Besøk hos moskusen

For et par uker siden var jeg på Dovre, hvor jeg blant annet fikk se moskus. Mange har sagt at de aldri ser moskus når de kjører over Dovre. Det kan lønne seg å senke farten, og se etter noe som ligner store steiner men med pels 🙂 Moskusen beveger seg når den beiter, og … Mer Besøk hos moskusen

Fugler i kveldslys

Tautra er et yndet område for fugler, og dermed også et flott sted å besøke for å observere og fotografere fugl. Det er godt tilrettelagt med fugletårn i et område hvor fuglene oppholder seg, og ellers er det nesten fri ferdsel med unntak av områder som i perioder er vernet. Det er observert mer enn … Mer Fugler i kveldslys

Nightcruise to Hell

Hell Cruisers arrangerte Nightcruise to Hell lørdag 8.september, og skapte en folkefest med musikk, gågate fylt av tilskuere, blankpusset biler som kjørte opp og ned gågata – og vi som husket Stjørdalsdagene for noen år tilbake mimret om at kvelden var som «før i tia». Det var den helt sikkert ikke, men artig var det … Mer Nightcruise to Hell

Sopptur med kamera

Det er mange måter å plukke sopp på, selv fortrekker jeg min som er å «plukke med kamera». Slike turer har en tendens til å vare lenge, men samtidig være korte i lengde. Kveldens tur var på i underkant av en kilometer i lengde, men i tid tok den drøye to timer. Underveis var det … Mer Sopptur med kamera

Åpen hage del II

I siste innlegg delte jeg bilder fra besøk i hagen til Liv og Einar Hugnes på Skatval. Jeg har vært der to ganger nå på sensommeren, og her er flere bilder. Jeg brukte da 100mm macroobjektiv som er suverent når du vil gjengi noe i 1:1 størrelse, og når du vil komme helt innpå motivet. … Mer Åpen hage del II

Myrull i kveldssol

I år har det vært mye myrull, og som ei sa – det må være myrullår. Meget mulig, for overalt hvor jeg har reist i sommer har jeg sett myrer med duvende strå med mjuk ull på. Sist uke gikk jeg rundt Husåsen og Kvittemsmyra med Heliosen i sekken. Den jobber jeg fortsatt med; hvordan … Mer Myrull i kveldssol

Turist i egen by

Jeg glemmer fort at også egen by (og omegn) kan være flotte turistmål, og har gjort noe med det denne uka. Jeg har besøkt helleristningsfeltet på Lerfald på Hegra og Værnes kirke. Jeg har vært begge steder før – men denne uka på begge steder med guide. Anbefales! Det magiske berget På torsdag besøkte jeg … Mer Turist i egen by