Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Det har vi ikke gjort før, så det får vi sikkert til…. og det gjorde vi!

Overskriften kommer fra et sitat fra Pippi Langstrømpe, og gjelder for det vi har puslet med i helgen. Ungdommene i huset er ofte på lange skiturer i fjellet, og ønsket seg en pulk for å frakte utstyr. Vi hadde tilgang på en skikkelig gammel barnepulk, som raskt ble testet og funnet i orden – men … Mer Det har vi ikke gjort før, så det får vi sikkert til…. og det gjorde vi!

Byåsen lekte med rumenske HC Dunarea Braila i Stjørdalshallen

I kveld spilte Byåsen Elite returkamp mot rumenske HC Dunarea Braila i Stjørdalshallen. Med nærmere 2000 tilskuere var det stemning, og den steg ettersom Byåsen satte det ene målet etter det andre og ledet mer og mer. Kampen endte med klar seier til Byåsen som vant med 34 mot 23 mål. Byåsen er med dette kvalifisert … Mer Byåsen lekte med rumenske HC Dunarea Braila i Stjørdalshallen

Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Stålull og kjøkkenvisp – så enkelt og så artig.  Stjørdal fotoklubb inviterte til høstens stålullfotografering sist torsdag, og vi var rundt 10 som møtte opp. Å fotografere brennende stålull er enkelt; du trenger kamera med mulighet for å stille manuelle innstillinger, stativ, stålull (uten såpe), en visp, litt ståltråd, noe å tenne på med og en … Mer Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til