Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Stålull og kjøkkenvisp – så enkelt og så artig.  Stjørdal fotoklubb inviterte til høstens stålullfotografering sist torsdag, og vi var rundt 10 som møtte opp. Å fotografere brennende stålull er enkelt; du trenger kamera med mulighet for å stille manuelle innstillinger, stativ, stålull (uten såpe), en visp, litt ståltråd, noe å tenne på med og en … Mer Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Tur til Rådalen

    Innved Råvatnet står Raavandskilden med utrolig godt drikkevann, godt egnet til å fylle vannflaskene på tur innover i dalen. Det er bygd et lite hus over, og det er laget platting bort til kilden. Nå da det har vært så kaldt som det har vært, så har det frosset på rundt vannet, og mange … Mer Tur til Rådalen

Hvitveis

Hvitveisa brer seg utover skogbunnen nå, og det er så herlig å se. Jeg var ute og nøt synet en tur i ettermiddag, og «plukket» noen blomster med kamera. Etterarbeid må til, og et av bildene valgte jeg å lage i svarthvitt. Alle bildene er tatt med makrolinse, håndholdt.

Den stod så rank i skogen, alene men dog så stolt…

Det er varmegrader, og du formelig kjenner sola varme langt inn i sjela. Det er vår… Og blomstene popper opp, den ene sorten etter den andre. Hestehoven har kommet for lenge siden, blåveisen dekker skogbunnen med sine vakre farger – og nå har de første hvitveisene vist seg fram. At det meldes snø, blir bare … Mer Den stod så rank i skogen, alene men dog så stolt…