Litt mer føggel

Jeg hadde lånt en Tamron 150-600 av Stjørdal foto igjen, og måtte utnytte mulighetene for fuglefoto mens den var i hus. Så etter å ha vært litt uheldig med fuglene på Straumen på lørdag, satte jeg kurset mot Nedre Leirfoss i Trondheim på søndag. Her var det mye fugl, som selv om den ikke kom … Mer Litt mer føggel

Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Det har vi ikke gjort før, så det får vi sikkert til…. og det gjorde vi!

Overskriften kommer fra et sitat fra Pippi Langstrømpe, og gjelder for det vi har puslet med i helgen. Ungdommene i huset er ofte på lange skiturer i fjellet, og ønsket seg en pulk for å frakte utstyr. Vi hadde tilgang på en skikkelig gammel barnepulk, som raskt ble testet og funnet i orden – men … Mer Det har vi ikke gjort før, så det får vi sikkert til…. og det gjorde vi!

Julemarked på Røros

Det er mange flotte julemarkeder, men hvorfor dra langt avgårde når vi har det i nærheten? I dag besøkte vi julemarkedet på Røros – her var det snø, utkledde nisser, hundeslede, hest og slede, markedsboder, julemusikk – og alt det andre Røros byr på. Det snødde stort sett hele dagen, og temperaturen lå rundt null grader så det var helt … Mer Julemarked på Røros