
Sist fredag var jeg på Rørosmartnan, og selv om den blå himmelen viste seg i korte stunder var det stort sett snøvær og vind hele dagen. Her er et knippe bilder fra folk i og rundt Røros denne dagen.
I Skjerdingstadgården hadde Trøndelag Kjørelag tilhold, og de serverte kaffe og skuespill på samme tid. Skuespillet- eller tablået som de kalte det – spilles hvert år, og starter med oppsummering av de siste årenes hendelser. I år var det prestefruen som skulle kjøpe sild med komplikasjoner. Artig å se på, med mange gode kommentarer fra aktørene.
Det var også to som gikk på skikkelige felleski som rente både i gatene og på slagghaugene. Sofie Kleppe som driver Jutulskinn, var også på Norge Rundt for litt siden.