En tur i gata for litt gatefoto

Her på Stjørdal hvor jeg bor, kalles hovedgata i sentrum for «gata». Hva passer det da bedre enn å ta en tur dit, når tema for workshopen i Stjørdal fotoklubb er gatefoto?

Vi møttes kl 10, og begynte å bevege oss oppover gata. Legg merke til begynte å bevege oss – for det går ikke fort. Vi går i det jeg ofte kaller fotofart, som er ca 1-2 km/t. Og det er maksfart altså!

For underveis stopper vi og tar bilder, viser hverandre hva vi ser, diskuterer utstyr, vinkler mm. Utrolig lærerikt, både å fortelle om hva en selv gjør og å høre hva andre gjør – og tenker.

Turen er ikke mange hundre meter, og det er gjerne de samme motivene som frister. Likevel blir det ikke likt fra gang til gang – heldigvis.

Speiling er aldri feil

Hvorfor ikke kaste den i søppelbøtta med en gang, fremfor at den kjøres over gang på gang??

Greit å kunne sykle fram til frisøren.

Gamle Remabygget – nå omgjort til hva?

De gamle trygdeboligene var utslitte for flere tiår siden. Likevel ser det ut som de er bebodd.

Den syke halsen?

Hos Briths undertøysalong har de egne klær for primadonnaer

Gamle og nye vinduer over og under – og så vidt litt reklame for Nor-Dan vinduer

Nytt og gammelt omhverandre

Løvstethstua er et jugendhus som er fredet og som det er uenigheter om; en utbygger vil rive, mens fylkeskommunen sier det vil ha store konsekvenser om det rives. Hvorfor ikke bygge det inn en ny fasade?

Og vipps var tiden omme, og vi måtte dra videre til kurs i print, med Dag Nystuen fra Fotoimport. Jeg hadde egentlig planer om å ta andre typer bilder enn disse, men de får vente til en annen gang 🙂


Legg igjen en kommentar