Det har vært varmt i Trøndelag og omegn de siste dagene. Jeg tok turen til ett fjellrevhi en av disse dagene, men hadde egentlig ikke trua på at jeg skulle få se en rev. Tross alt viste temperaturmåleren i bilen 27,5°oppå fjellet.
Men akkurat i det jeg trodde det ikke var noen hjemme, så dukket det opp en rev. Litt langt unna, og i veldig motlys men det var uansett artig å se den igjen. Jeg regner med det er den samme som vi møtte i mai da vi var der, men da var den helt hvit i pelsen. Den kalles gjerne hvitrev, og har helt hvit pels på vinteren mens den er hvit og brun på sommeren. Blårev finnes også, men ikke på fastlandet i Norge.

Jeg ventet og håpet den kom nærmere, men den la seg i stedet ned. Etter en stund dukket den opp – for å forsvinne igjen.

Jeg satte meg ned og hadde kamera klar, og sannelig kom den fram – denne gangen ikke så langt fra der jeg satt. Jeg satt helt i ro, og løftet kamera rolig og begynte å ta bilder. Den så på meg, men fortsatte med sitt – så da gjorde jeg også det.



Den spiste på ett og annet som lå i lyngen, før den tok halen og gikk.

Da det var klart at reven ikke kom tilbake, kikket jeg i lyngen for å se hva den spiste. Det er dessverre noen som lokker fram fjellrev med mat som ikke en del av en fjellrevs kosthold. Jeg fant heldigvis ikke noe som ikke skulle være der.
Jeg sa meg fornøyd med besøket og bildene, og gikk i retning bilen. Da så jeg reven igjen, den ruslet litt rundt før den la seg langstrakt på bakken som om den skulle lufte pelsen. Den var fortsatt veldig klar over at jeg var der, og kikket i min retning et par ganger. Jeg forholdt meg rolig, og tok noen bilder. Det er ingen grunn til å skremme den.



Et artig møte, og jeg håper jeg ikke forstyrret for mye!
Vilken tur du har haft att åter få träffa din fjällräv, och i sommardräkt dessutom, det är verkligen inte alla förunnat. Den sista bilden är så fantastisk där man ju ser att ni faktiskt har ögonkontakt. Så tack för att du delar med dig detta magiska ögonblick 🙂
Hälsningar Meggie
LikerLikt av 1 person
Så trivelig å høre Meggie! Tusen takk for så fin tilbakemelding!
LikerLiker