I dag ringte vekkerklokka allerede kl 04.30 — vi skulle inn i det flotte landskapet med sanddyner som Namibia er kjent for. Klokka fem var vi samlet for litt kaffe/te og utdeling av frokostpakke som vi tok med i bilen. Portene inn til Sossus vlei åpnet ved soloppgang, og like etter så vi en lang rekke med kjøretøy på vei til Dead vlei. I stedet for å være der sammen med hundrevis av andre, valgte vi å bruke formiddagen i andre områder, og heller dra til Dead vlei på ettermiddagen for å fotografere trærne i solnedgangen.
Vi kjørte innover og så landskapet forandret seg fra flate sletter til flotte og fargerike sanddyner. Soloppgangen skapte mønster som ba rett og slett ba om å bli foreviget. Mange har gjort det før oss, og vi gjorde det også.
På vei til lodgen var vi innom en canyon like ved. Guiden fortalte at for et par uker siden var canyonen fylt opp med vann etter en regnskur. Nå var det kun igjen en dam nederst i juvet.










