Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Julemarked på Røros

Det er mange flotte julemarkeder, men hvorfor dra langt avgårde når vi har det i nærheten? I dag besøkte vi julemarkedet på Røros – her var det snø, utkledde nisser, hundeslede, hest og slede, markedsboder, julemusikk – og alt det andre Røros byr på. Det snødde stort sett hele dagen, og temperaturen lå rundt null grader så det var helt … Mer Julemarked på Røros

Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Stålull og kjøkkenvisp – så enkelt og så artig.  Stjørdal fotoklubb inviterte til høstens stålullfotografering sist torsdag, og vi var rundt 10 som møtte opp. Å fotografere brennende stålull er enkelt; du trenger kamera med mulighet for å stille manuelle innstillinger, stativ, stålull (uten såpe), en visp, litt ståltråd, noe å tenne på med og en … Mer Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Solnedgangen 

Jeg er så heldig å ha utsikt rett mot vest og med det også solnedgangen. Det blir noen bilder av sola,  der den ferdes over himmelhvelvingen på vei ned mot sørligere strøk.   Ekstra artig er det når sola tar en liten stopp på åskammen,  før den begynner å trille nedover.  Slik som her,  hvor den … Mer Solnedgangen