Møte med oter

På Skatval et sted, bor det oter. Akkurat hvor er ikke så nøye, for de er observert flere steder. En oter hann kan ha et revir som strekker seg 20 km langs en elv eller vannkant. Sånn sett forstår jeg hvorfor jeg som oftest ikke ser noe når jeg kikker etter dem. En dag i … Mer Møte med oter

Blåveis

Bare ordet skaper positive assosiasjoner, og minner oss om våren. På denne tiden av året, hvor dagene gjerne er grå og kalde gjør det til at vi lengter ekstra mot vår. Blåveis er et av de første vårtegnene, og det finnes knapt noe så fint som når den den stikker hodet opp enten av snøen … Mer Blåveis

Noen av vakreste blomstene

En av de vakreste blomstene er vannliljer, eller nøkkerose som de også kalles. De ligger gjerne litt utilgjengelig et stykke ut i tjernet, det er ofte dypt der de er, og de vaker så lokkende i vannskorpa med bladene sine rundt seg. Nøkkerosen settes gjerne forbindelse med nøkken, men er også knyttet til folkemedisin. Mystikk … Mer Noen av vakreste blomstene

Perlemorstur

Godt nytt år! Plutselig er vi nesten 3 uker inn i det nye året, før jeg poster et innlegg. Og et av nyttårsforsettene som var å bli bedre på å poste oftere…. Jeg skal ta flere bilder, eller rettere sagt, ta meg tid til å leke mer med kamera. Det har jeg greid da, og … Mer Perlemorstur

Flammeshow i Molovika

Vi har hatt noen magiske solnedganger i Trøndelag i høst, og forleden kveld var jeg så heldig å få være med Renate Saur på flammeshow i Molovika. Renate driver med poi, som kan oversettes til å sjonglere med ball, eller annet som henger i en snor. Denne kvelden hadde hun tent på ballene, og ved … Mer Flammeshow i Molovika