Litt mer føggel

Jeg hadde lånt en Tamron 150-600 av Stjørdal foto igjen, og måtte utnytte mulighetene for fuglefoto mens den var i hus. Så etter å ha vært litt uheldig med fuglene på Straumen på lørdag, satte jeg kurset mot Nedre Leirfoss i Trondheim på søndag. Her var det mye fugl, som selv om den ikke kom … Mer Litt mer føggel

Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Solnedgangen 

Jeg er så heldig å ha utsikt rett mot vest og med det også solnedgangen. Det blir noen bilder av sola,  der den ferdes over himmelhvelvingen på vei ned mot sørligere strøk.   Ekstra artig er det når sola tar en liten stopp på åskammen,  før den begynner å trille nedover.  Slik som her,  hvor den … Mer Solnedgangen