Flatholman tidlig en lørdag morgen

Biofoto Midt Norge inviterte til naturfotodager fredag 31.mars og lørdag 1.april. På fredag var det fotomesse og foredrag fra kl 17-20 med over 100 deltagere. Stjørdal foto hadde salgsmesse, mens representanter fra både Canon, Nikon og FocusNordic som selger NISI-filter var til stede. Naturfotodagene fortsatte lørdag, med oppmøte på Flatholman i Muruvik klokka 06.. Det er  fryktelig tidlig på … Mer Flatholman tidlig en lørdag morgen

Bølger

Bølger kan være så mye. Noen er store, andre små. Noen viser krefter, andre lar deg tro de ikke er så sterke. Noen bølger kan du fordype deg i – andre kan bare passere forbi. Hvilke liker du? Bildene er tatt med Tamron 150-600 g2 og ved hjelp av lang lukkertid for et par uker … Mer Bølger

Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Sist fredag var det tykk tåke på Stjørdal, og med en luftfuktighet på 50 % var det også mye rim. Her kan du se flere bilder fra en rask ettermiddagstur med påfølgende kveldstur for å fange nordlyset. Turen startet i Realleen, hvor jeg tok et par-tre (og tjue) bilder, før jeg kjørte til Mæhlen bru. Her … Mer Tåke – til glede for noen og til forargelse for andre

Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Stålull og kjøkkenvisp – så enkelt og så artig.  Stjørdal fotoklubb inviterte til høstens stålullfotografering sist torsdag, og vi var rundt 10 som møtte opp. Å fotografere brennende stålull er enkelt; du trenger kamera med mulighet for å stille manuelle innstillinger, stativ, stålull (uten såpe), en visp, litt ståltråd, noe å tenne på med og en … Mer Stålull og en kjøkkenvisp – og litt til

Solnedgangen 

Jeg er så heldig å ha utsikt rett mot vest og med det også solnedgangen. Det blir noen bilder av sola,  der den ferdes over himmelhvelvingen på vei ned mot sørligere strøk.   Ekstra artig er det når sola tar en liten stopp på åskammen,  før den begynner å trille nedover.  Slik som her,  hvor den … Mer Solnedgangen