I helgen har jeg vært i Oslo, og fikk oppleve paraden under Oslo Pride. For en folkefest, med farger, glitter, flagg, ballonger, såpebobler og andre bobler. Det var en herlig stemning både blant deltagerne i paraden og blant oss som stod og kikket på. Musikken dundret fra lastebiler og folk fulgte takten.
I fjor samlet paraden 40 000 deltagere mens 200 000 var tilskuere (www.oslopride.no). Det skal ha vært påmeldingsrekord i år , så vi kan kanskje anta det var enda flere? Været var hvert fall på paradens side, med 26 grader, deilig vind og sol fra blå himmel.
I paraden deltar politiske parti, frivillige organisasjoner, fagforeninger, støtteforeninger, folk av alle slag og fra alle verdenshjørner. Politiet, forsvaret, brannvesenet, kriminalomsorgen med flere – ja alle var tilstede og deltok på lik linje med andre. Ikke alle i paraden var staset opp med glitter og farger, men mange var det og det var helst de som fikk bli med hjem på minnebrikken.
Utrolig flotte farger på mange av deltakerne, det blir det jammen flotte bilder av også, i alle fall når fotografen er god! Takk for veldig hyggelig helg!
LikerLiker
Takk i like måte!
LikerLiker
Hyggelig dag og fine bilder😊
LikerLiker
Takk i like måte, det var en veldig fin dag!
LikerLiker