Nordlys og lysforurensing over Frosta – en dårlig kombinasjon

Endelig ble det klarvær OG nordlys. Vi har hatt mye av begge deler hver for seg – men nå var det endelig samtidig. Torsdag 24.oktober var det mye nordlys, og mye skyer – til og med regn over Stjørdal. Fredag var det også regn, men det var meldt lettere vær på kvelden, og sannelig slo … Mer Nordlys og lysforurensing over Frosta – en dårlig kombinasjon

Namibia

9.november 2018 reiste jeg til Namibia. Turen var en ren fototur, arrangert av Stjørdal foto i samarbeid med Safari24 i Namibia. Vi var 7 som deltok, inkludert vår norske reiseleder. Vi dro fra Værnes fredag 9. og landet i Windhoek 23t senere. Da hadde vi mellomlandet både i Oslo og i Doha. Reisen fra Værnes … Mer Namibia

Monokrom vs farger

For noen dager siden ble jeg utfordret på Facebook til å legge ut et monokromt bilde hver dag i sju dager. Ingen forklaring eller tekst, kun bilde, og så skulle jeg utfordre en ny hver dag. I de samme dagene, hadde jeg fordypet meg veldig i mosen og lyngen utenfor huset. Der stod de siste … Mer Monokrom vs farger

Litt mer føggel

Jeg hadde lånt en Tamron 150-600 av Stjørdal foto igjen, og måtte utnytte mulighetene for fuglefoto mens den var i hus. Så etter å ha vært litt uheldig med fuglene på Straumen på lørdag, satte jeg kurset mot Nedre Leirfoss i Trondheim på søndag. Her var det mye fugl, som selv om den ikke kom … Mer Litt mer føggel