Ærfugl på Straumen

Etter en drøy uke på hjemmekontor, hvor det mot alle planer er blitt ekstra lange dager – hadde jeg sett fram til dagen i dag. Lørdag, fri, sol, varmegrader – hva passet da bedre enn å dra ut på tur med kamera? Jeg er heldigvis ikke i karantene pga coronaviruset, og kan derfor dra på … Mer Ærfugl på Straumen

Mitt Svalbard I

I månedskiftet mai juni 2019 var jeg på Svalbard for første gang. Jeg tok noen tusen bilder i løpet av de dagene vi var der, og nå har jeg kost meg med minnene samtidig som nrk.no har sendt sin minutt for minutt sending fra Svalbard. Jeg reiste sammen med gode fotovenner fra BioFoto Midt-Norge, og … Mer Mitt Svalbard I

Blåveis

Bare ordet skaper positive assosiasjoner, og minner oss om våren. På denne tiden av året, hvor dagene gjerne er grå og kalde gjør det til at vi lengter ekstra mot vår. Blåveis er et av de første vårtegnene, og det finnes knapt noe så fint som når den den stikker hodet opp enten av snøen … Mer Blåveis

Perlemorstur

Godt nytt år! Plutselig er vi nesten 3 uker inn i det nye året, før jeg poster et innlegg. Og et av nyttårsforsettene som var å bli bedre på å poste oftere…. Jeg skal ta flere bilder, eller rettere sagt, ta meg tid til å leke mer med kamera. Det har jeg greid da, og … Mer Perlemorstur