Ærfugl på Straumen

Etter en drøy uke på hjemmekontor, hvor det mot alle planer er blitt ekstra lange dager – hadde jeg sett fram til dagen i dag. Lørdag, fri, sol, varmegrader – hva passet da bedre enn å dra ut på tur med kamera? Jeg er heldigvis ikke i karantene pga coronaviruset, og kan derfor dra på … Mer Ærfugl på Straumen

Mitt Svalbard II

Jeg reiste til Svalbard sammen med andre biofotinger, det vil si medlemmer av BioFoto MidtNorge. Vi hadde avtalt å ta to fellesturer, mens resten av turen var det opp til oss selv å finne ut hva vi ville gjøre. Dag 2 på Svalbard var satt av til fellestur, og vi var med MS Langøysund til … Mer Mitt Svalbard II

Mitt Svalbard I

I månedskiftet mai juni 2019 var jeg på Svalbard for første gang. Jeg tok noen tusen bilder i løpet av de dagene vi var der, og nå har jeg kost meg med minnene samtidig som nrk.no har sendt sin minutt for minutt sending fra Svalbard. Jeg reiste sammen med gode fotovenner fra BioFoto Midt-Norge, og … Mer Mitt Svalbard I

Noen av vakreste blomstene

En av de vakreste blomstene er vannliljer, eller nøkkerose som de også kalles. De ligger gjerne litt utilgjengelig et stykke ut i tjernet, det er ofte dypt der de er, og de vaker så lokkende i vannskorpa med bladene sine rundt seg. Nøkkerosen settes gjerne forbindelse med nøkken, men er også knyttet til folkemedisin. Mystikk … Mer Noen av vakreste blomstene

Perlemorstur

Godt nytt år! Plutselig er vi nesten 3 uker inn i det nye året, før jeg poster et innlegg. Og et av nyttårsforsettene som var å bli bedre på å poste oftere…. Jeg skal ta flere bilder, eller rettere sagt, ta meg tid til å leke mer med kamera. Det har jeg greid da, og … Mer Perlemorstur