NORDphotopgraphys The image crit

NORDphotography ved Elisabeth arrangerer solide workshops med dyktige instruktører hvert eneste år. Hun arrangerer også kurs selv, og tilbyr et mentorprogram. Målgruppen er alle som fotograferer, uansett nivå. Jeg har deltatt på The Natural Eye med Eddie Soloway, samt på noen møter i forbindelse med workshops. Da coronakrisen satte en stopper for fysiske møter, inviterte … Mer NORDphotopgraphys The image crit

Mitt Svalbard II

Jeg reiste til Svalbard sammen med andre biofotinger, det vil si medlemmer av BioFoto MidtNorge. Vi hadde avtalt å ta to fellesturer, mens resten av turen var det opp til oss selv å finne ut hva vi ville gjøre. Dag 2 på Svalbard var satt av til fellestur, og vi var med MS Langøysund til … Mer Mitt Svalbard II

Blåveis

Bare ordet skaper positive assosiasjoner, og minner oss om våren. På denne tiden av året, hvor dagene gjerne er grå og kalde gjør det til at vi lengter ekstra mot vår. Blåveis er et av de første vårtegnene, og det finnes knapt noe så fint som når den den stikker hodet opp enten av snøen … Mer Blåveis

Noen av vakreste blomstene

En av de vakreste blomstene er vannliljer, eller nøkkerose som de også kalles. De ligger gjerne litt utilgjengelig et stykke ut i tjernet, det er ofte dypt der de er, og de vaker så lokkende i vannskorpa med bladene sine rundt seg. Nøkkerosen settes gjerne forbindelse med nøkken, men er også knyttet til folkemedisin. Mystikk … Mer Noen av vakreste blomstene

Perlemorstur

Godt nytt år! Plutselig er vi nesten 3 uker inn i det nye året, før jeg poster et innlegg. Og et av nyttårsforsettene som var å bli bedre på å poste oftere…. Jeg skal ta flere bilder, eller rettere sagt, ta meg tid til å leke mer med kamera. Det har jeg greid da, og … Mer Perlemorstur

Nordlys og lysforurensing over Frosta – en dårlig kombinasjon

Endelig ble det klarvær OG nordlys. Vi har hatt mye av begge deler hver for seg – men nå var det endelig samtidig. Torsdag 24.oktober var det mye nordlys, og mye skyer – til og med regn over Stjørdal. Fredag var det også regn, men det var meldt lettere vær på kvelden, og sannelig slo … Mer Nordlys og lysforurensing over Frosta – en dårlig kombinasjon